Saturday, July 6, 2019

Travel to New Zealand (Day 5) Sampai sudah di Christchurch

Day 5 (05.08.2017)

Tidur malam dekat Queenstown paling nyenyak sebab suhu tak telalu sejuk macam dekat Lake Tekapo jadi suhu dalam Caravan suam2 sejuk. Subuh dekat sini pukul sama macam waktu subuh di Malaysia, 6.05am syuruk dalam 7.05am, lepas subuh aku kemas2 beg, tempat tidur, pekakas & mandi semua lepas to pergi buat sarapan dekat dapur sedia ada. Roti & fries aje cepat & mudah, dalam 10.00am kene gerak sudah...

Korang boleh tengok booking campsite sini


NZ dollar 79.00 (RM 240.00 anggaran) 


Campsite Queenstown 

Motel & Apartment Sewa bahagian bawah betol2 depan Office Campsite Queenstown

 Ini lah Dewan Makan untuk pelawat memasak, tempatnya luas dan banyak dapur jadi tak de istilah berebut jajahan. Dekat luar memang sejuk gile korang nak makan nanti tak selesa. Kebanyakkan pelawat makan dalam Caravan masing2, termasuk lah aku.

Basuh Baju kotor!!


Coin kena beli dekat Office Hour okey! Masa aku sampai Campsite office dah nak tutup, budget aku ada tukaran coin guna mesin untuk basuh baju tapi takde wei memang hareyy betoi kene tunggu pagi esok. Sabun NZ dolar 1.00

Coin nya berbentuk2. Seingat aku NZ dollar 5.00 untuk basuh & kering harga sama.

Mesin Basuh 30 minit saja.

Mesin Pengering 40 minit lama wooo..Pagi masa terhad sangat, pesan aku beli terus coin untuk basuh baju kotor lepas check in (office hours) dekat Campsite ne!

Pemandangan Campsite Queenstown berderet Caravan dekat2 tempat park nya, so korang sentiasa kene tutup langsir. 

View dia memang cantik. Aku upload video lepas ne baru nampak.

Good Morning, tenang nya lah.

Pagi ne aku tak buat sarapan sebab masa dah suntuk, aku membasuh baju kotor so memang nak turun ke bawah untuk cari sarapan. Oh korang dekat kawasan bandar Queenstown ne jangan sebarang park Caravan ye nanti kene saman Gila Mahal weii NZ dolar 300.00 korang darab la mampuihhhh tabur duit dekat omputeh. Jangan risau Campsite ada bagi satu risalah tempat part Caravan, so korang ikut aje arahan.



Mr. G park jauh sikit dari bandar so kene jalan kaki dalam 15 minit jugak la dengan budak2.

 Pokok ne memang besar gile, eh korang tengok la sendiri nak peluk kene ada 8 orang kot hahahah. 

 Aku mintak selfie laki bini sekali 3 kali petik asal tak de kelipan.. lohhhh wayar tak pasang dekat HP cit! Snap balik to Mr.G kerut dah ghupe ane jual roti arkhs!

Sayang Mak tak!!! 


 Blur la pulakkk




 Terpaksa Park Jauh so We never Walk Alone Kah Kah Kah.. matey kene kutuk dengan Mr.G slogan ne.. 

Sampai Akhirnya setelah melecit kaki 20 minit ecehhh nampak benor tipunya.

zuleqa dah lapar gila dengan penat berjalan cari Food Court jumpa akhirnya.
Korang boleh tengok area O' Connells Shopping Mall & Food Court, landmark dekat dengan Mc D.



 Food Court jumpa jugak Halal Food Sedap. Kebab Nasi Bryani.

 NZ Dollar 15.00 - 25.00

 Kebab NZ Dollar 8.00-10.00 ikut apa yang korang order Kambing, Ayam atau daging.
Itek tak de kah kah kah.

Yamen & Zuleqa McD Pan Cake

Lepas makan terus kitaorang pergi Shopping KeyChain untuk keluarga & kawan rapat. Dekat sini ada satu kedai to harga dia berpatutan. Aku abis dalam NZ dollar 250.00 gila kan, ha convert la sendiri ye. Fridge Magnet, beg, t shirts, cream tangan, payung & pen note book eh eh eh sendiri ambik kan.


Dalam Plastik ne bertapa banyak nya cenderahati 


Lepas to cuaca mendung nak hujan tapi kejap aje jalan lagi nak balik ke Caravan.


 Lepak Kejap 

Dah letih & mengantuk 2 puteri to

 Eh terjumpa pulak dengan kedai Ice Cream. So kitaorang try macam biasa Mr.G tidak mahu.

 Kecian 2 puteri ne, dengan payung pun jadi lah dapat main asyik duduk dalam Caravan je ye. 

Okey ini bahagian hadapan kedai Ice Cream itu.

 Yamen & Zuleqa ambik perisa Berry (tak sedap masam) Ok jujur aku bagitau ice cream ne tak boleh makan sebab rasa nya masam sangat macam tak halal pun ye.. so aku buang ice cream ne. 2 puteri to pun cakap tak sedap. Aku ambik ice cream cone Chocholate (sedaappp weii) Harga nya aku dah lupa tapi mahal la jugak ada dalam angaran RM 10.00 satu scope. 

Tak ramai orang sangat



Waktu aku tak sedia lagi Mr.G snap gambar aku, dah lah pemandangan belakang to cantik gile.



Mr.G cakap nak datang lagi duduk lama dekat Queenstown.Emmmm yelah.

Layan jap Video

Seagull nama burung ne bukan merpati. Tenang betoi dekat Queenstown ne


 Town 
Di mana2 ada Chinese berniaga 


Jumpa lagi Queenstown


Lepas ne kemana kita? 


Dunedine 




Oh ye perjalanan dari Queenstown untuk ke Dunedine sama patah balik melalui pekan Arrowtown & Cromwell di mana sampai di persimpangan Cromwell ada pecah ke Lake Tekapo & Dunedine. sepanjang perjalanan ada satu pit stop memang cantik untuk tangkap gambar, tempat to nama nya Aku dah lupe kah kah kah




 MasyALLAH memang warna turquoise 

Sejuk gile aku malas nak pakai jacket nak cepat untuk tangkap gambar aje,  sebab 2 puteri to tidur dalam Caravan 


Ok sambung balik perjalanan ke Dunedine dari Queenstown 3 Jam 45 minit. 



Joommmm 

No comments:

Post a Comment