Tuesday, October 9, 2018

Austria, German & Italy Mak & Atuk 2013 - Part 4

Continue:-

17.04.2013

Oh, rumah Pak Alem apartment sewa sebulan RM 2000.00 ++ but worth it sebab tengah bandar & view dah le cantik. Pagi ne kitaorang decided nak jejalan sekitar bandar Innsbruck. Sekiranya Et kene pergi kelas seharian, so Pak Alem memang kene mengasuh Adel . Undang2 di sini if anak kecik berumur kurang dari 2 tahun kene jaga salah sorang parents tak di benarkan letak di nurseri. Kerajaan akan support sikit untuk sara diri anak to, Vavavahhh seronok ye dengar. Pak Alem pun tak boleh keje dekat sini sebab foreigners + ada baby, straight kan law derang.    



lantai balcony ne dah macam air batu wei


 Adel nak keluar, tak boleh sejuk

Malam to aku tido dalam keadaan bermimpi, sejuk bak hang selimut dengan comforter lagi dekat ruang tamu, la terasa cepatnye masa abah aku kejut ne bangun subuh!!!.. eh baru 5 minit aku letak bantal, ghupenye aku mengigau wei.. bahahahhaah... duk errrrerrrr emmmmm uoihhhhhhh uoihhh.... (3 pagi waktu tempatan). Abah aku tido atas katil aku tido bawah lantai kaki menghala ke pintu balcony. 

"hei Qin... dia goyang bantal2 aku .. kecian org tua to nak tido tak senang, anak dia mengigau.. harharharh.. 

Situasi aku to sebab aku terlalu penat sangat berjalan petang to dengan jet leg nye.

Ok pagi to Jom jenjalan lepas break fast dekat rumh, naik bus sebab abah tak larat nak jalan nanti. Aku tak pe dah segar, her her her.. Adel kene tingal sebab Et ada.


Kedai Swarovski (batu semulajadi yang cantik macam berlian tapi nilainye murah lagi)

Town Cantik, Belakang to Gunung ALPS 

 Golden Roof Trademark Innsbruck 
(memang emas betol atap nye, eh tak de sapa jakun nak mengikis or curi atap nye macam penayangak M'sia)

Ok lepas jejalan pergi lagi dekat tengah bandar to untuk cari makanan saje nak rase tapi fish & Chips je la boleh telan lain tarakkkk bolehh macahaaa... This time tak bawa Adel sebab Et ada, so kita org je yang berjalan. 

Bersepah patung jadian ne dekat town (cari rejekii)
Duk la tegak sampai lutut lenguh kaki letih 
If nak snap pic kene la give some token to this mannequin

Apartment Pak Alem & Et (tingkat atas sekali)

18.04.2013

Semalam tak abis berjalan sebab aku pun dah lupa hahahahah... ok sambung esok hari pulak, Jom bawa Adel (Et ada kelas). Aku nk jalan instead naik bus sebab tak jauh dari bandar. Pak Alem cakap better jalan2 sambil makan angin tengok taman. Adel ada stroller, aku, Pak Alem walk manakala abah naik beskal sebab penat kaki dia nk berjalan. 


 Yeh atuk kayuh beskal 

 Taman dan tasik 

 Jumpa pulak Ibu anak 2, alahai comey anak dia. Mak dia pun kaki travel pernah pergi Kuala Lumpur katanya, abah cakap M'sia macam blur2. 
Ramai pelancong kenal Kuala Lumpur bukan M'sia gitewwww.


 Bersih gile sungai dia, construction belakang ne tak bising pun eh pekerja pun tak ramai aku tengok tapi bangunan siap je on time. 

 Wah cantik bunga Sakura (aje nye ye Sakura ) 


 silang panggung atuk mu



Ne la Taman Tasik, tenang kan 

Ok dah sampai dalam 15 minit jek pun, pe lagi shopping mall nak beli barang dapur dekat Inter-spark dalam PRIMARK. Meh layan video dalam mall to 


Ne aku suke snap pic apa yang derang jual sebab aku enjoy with the food. Berjam jugak la dalam to. Mujur Adel tak berak ehhehe... dia sleep lepas makan. 

 
 JEM Strawberry Wajib beli Sedap Manis Buah nye bukan gule semata

 Tempat Heaven bagi aku Chocolate

 Amboiii murah nye weii.. €2.69 ha convert duit M'sia RM 12.00

 Ne status ingredient dia meragukan so tak beli tengok sajo
Tangan dah gigil duk nak membeli


Abah beli coffee biji then blend sendiri kasi serbuk. Mesin Coffee ne ada je dekat area tiang lepas counter bayar so senang. M'sia mana ada, ada pun nanti jahanam nak2 tangan beruang kutub, monyet,kera duk menjahanamkan mesin. 


 

Pak Alem tunjuk cara2 hancurkan biji coffee to 

Cheese is Not HALAL (lembu tak sembelih, pork lagi laa buekkk) 

Wah, Ne aku suke Biji Olive Oil 
 PORK, Sausage ada, Slice ada..pilihhhh pilihhhh hahahahaha


OK jom beratur


Lunch aku ne je boleh pun, Fish Fillet & Coffee 


 Abah Shopping untuk adek2 aku dekat M'sia. Aku pun shopping jugak untuk Yamen & Zu baju2 semua cantik murah tapi aku masa to sen tak cukup beb. Beli mana yang Cantik & berbaloi. Laki aku belikan baju & jeans, aku beli jeans. Dekat akak aku to (sibukkk pesan barang hadyuaiiii datang tak mo) beli baju untuk anak2 dia. 

 Kasut untuk Malik 

 Kasut untuk Shahid

Ok, lepas to balik le pe lagi dah penat. Adel pun dah start merengek nak makanan/ berak or nak sleep dekat tilam. Naik bus sebab barang banyak. Naik bus guna tiket Pak Alem sebab derang beli pas bulanan sekeluarga. Beskal abah aku letak mana!!!! angkut le dalam bus yg dinaiki, canggihkan ada tempat untuk stroller & beskal. Time nak stop bus akan low down punya lantai so stroller or beskal sekata dengan pavement jalan ye adek2. Kat sini OKU memang boleh independent naik public transport sebab convenience. 

19.04.2013

OK kali ne aku pergi town dengan Et sebab nak beli susu adel & barang2 dia. Angkut la sekenit ne sekali naik bus, aku beli tiket stesen bus alahaiii canggih nye (masa to M'sia mana ada peti besi tiket dekat bus stop). Murah je tiket € 2.00 untuk pusing satu town seharian, ko naik le banyak mana pun. Dekat sini tak de konduktor bus nak check ticket ada pun sekali sekala kene jujur ye orang M'sia. 


 Lepas jalan2 singgah balik dekat Town to untuk Beli Barang aku. 

Yeh Yeh!!! lompat bintang sikit, sebahagian jek aku snap pic lain aku dah simpan. Beli cincin size S, 4 ketoi untuk 4 anak dara to. 3 ketoi dewasa akak & adek aku dan aku op coz. Murah je weii cincin ne. € 20.00 (seingat aku) . Yang pendant to Free gift.

Euro Money balance lepas shopping halmakkk

Jejalan dekat town singgah kedai Chocolate Sempat grab ne, ada sales. Sedap wei yang bungksan bunjut puteh & Truffle to. Et tak gemar chocolate so aku bantai sorang2

 
Ne sepanjang aku duk sini memang aku beli buah stoberi ne. Manis wei.. murah lak to € 1.00 sebekas. 

OK, part 5 sambung ke Italy aku mari mu tunggu!!!!




No comments:

Post a Comment